You Are Here: Home » بابەتەكانمان » بڕوام وایە هیچ جیاوازییەك لەنێوان مەعریفەی زانستی و وەحی دا نییە

بڕوام وایە هیچ جیاوازییەك لەنێوان مەعریفەی زانستی و وەحی دا نییە

 

بڕوام وایە هیچ جیاوازییەك لەنێوان مەعریفەی زانستی و وەحی دا نییە

ئاماده كردنى / خالد حسن

بیری خۆرئاوا بەردەوام لە جەنگێكی بەهێزو دژوار دایە لەنێوان ئایین و زانستدا, بیریارێكی خۆرئاوایی نابینیت پەیوەندی نێوان ئایین و زانست پەسەند بكات, ئەویش لەبەرئەوەیە كە لە تەوراتی پیرۆزی لای گاورەكاندا هاتووە: ئەو درەختەی كە له (ئادەم) قەدەغە كرا بیخوات, درەختی زانیاری(شجرة المعرفة) بوو! دوای ئەوەی كە لێی خوارد و زانیاری و چاو ڕۆشنی بۆ زیاد بوو پەروەردگار خەشمی لێ‌ گرت؟!!
لەبەرئەوە ئەوروپا ماوەی دوو سەدە قسە و باسی لەسەر ئەوە بو, ئایا ئەم زانستە گەردوونیانەی هاتوون لە وڵاتی موسڵمانانەوە پەسەندی بكەن یان بیدەنەوە بەسەر موسڵماناندا!
چونكە قەشەكان بڕیاری تاوانی سەرپێچی یەكەمیان دا, بەسەر ئەم زانست و زانیاریانەدا, بەبیانوی ئەوەی تەورات دەڵێت ئادەم كاتێك لەو درەختەی خوارد چاو ڕۆشنی بۆ زیاد بوو, خودا خەشمی لێ گرت و لەمیهری خۆی دەری كرد.
لەبەرئەوە گەورە و و درشتی ئەم زانستانەیان ڕەت كردەوە و، لەبنەڕەتەوە ئەم زانستەیان ناردەوە، بەڵام كاتێك پێشەواكانی زانست بەسەر پیاوانی كەنیسەدا سەركەوتن، بە ئاڕاستەی پێچەوانەوە لە بزوتنەوەیەكدا دەستیان كرد بە تۆڵە سەندنەوە، ویستیان لە بناغەوە ئایین دەركەن، سەرەنجام ئەوەی ویستیان كردیان, هەموو ڕێگایەكی ناڕەواشیان بۆ سەركەوتن لەو جەنگەكەدا گرتەبەر، تا كەنیسەیان لە بچووكترین بازنەدا ئابڵۆقە دا.
لەبەرئەوە كاتێك لەگەڵ خۆرئاواییەك دەربارەی ئایین و زانست بدوێیت, سەری سوڕ دەمێنێت و دەڵێت: ئەوە چی دەڵێیت؟ چونكە ئەوان لە ئیسلام نازانن، ئەو زانیاریەیان لە لا نیە كە ئیسلام ڕێزی زانست و زانایانی گرتووە، وە زاناكانی بەشاهید داناوە لە دوای مەلائیكەكان, لە سەر ئەوەی هیچ خوایەك نیە شایەنی پەرستن بێت جگە لە الله نەبێت. وەك دەفەرموێت : ﴿شهد الله أنه لا إله إلا هو والملائكة وأولوا العلم﴾ ( سورە آ‌ل عمران، اڵایة:18
﴿فاعلم أنه لا إله إلا الله﴾ سورە محمد، اڵایە:19
. ئەوان نازانن ئەو سیفەتەی خوای گەورە  ئادەمی پێ ڕێزدار كردووە, بەسەر مەلائیكەكاندا سیفەتی زانستە، ئەو چیرۆكەی لە قورئانی پیرۆزدا هاتووە لەلای ئێمە, پێچەوانەی ئەوەیە كەلەتەوراتدا هاتووە, چونكەئەوان وتەی خودای گەورەیان شێواندوە و گۆریوە، قورئان ڕای گەیاندووە كە زانست هۆكاری ڕێزلێنانی حەزرەتی ئادەم بووە, نەك هۆكاری دەركردنی.
لەبەرئەوە كاتێك لەبارەی ئیسلام و زانستەوە بیان دوێنیت, وا گومان دەبەن ئەمیش وەك ئاینەكەی خۆیان وایە و، وا دەزانن ئیسلامیش هەر هەمان هەڵوێستی هەیە بۆ زانست، بەڵام هەركات بەڕون و ئاشكرایی ڕاستیەكانیان وەپێش چاو خرا, كتو پڕ دەكەونە حاڵەتێكی چاوەڕوان نەكراوەوە و سەرسامی دەیان گرێت.
یەكێك لەوانەی ئەم حاڵەتەی بەسەردا هات (پرۆفیسۆر جۆڵی سمپسن) بوو،
كەمامۆستای نەخۆشیەكانی ئافرەتان و منداڵ بوونە لە كولێژی پزیشكی (به يله ر) لە (ته كساس و هيوستن) ی وڵاتە یەكگرتووەكانی ئەمەریكا.
Dr. Joe Leigh Simpson is the Chairman of the Department of Obstetrics and Gynecology, Professor of Obstetrics and Gynecology, and Professor of Molecular and Human Genetics at the Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Formerly, he was Professor of Ob-Gyn and the Chairman of the Department of Ob-Gyn at the University of Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. He was also the President of the American Fertility Society. He has received many awards, including the Association of Professors of Obstetrics and Gynecology Public Recognition Award in 1992

دكتۆر عبد المجید زندانی دەڵێت: بەم زانایە گەیشتین لەسەرەتادا دوو دڵ بوو كە ئایا بڵێی ڕاست بێت, ئەم دەقانە دەقی قوئان و سوننەت بن؟ لەبەر ئەوە هەوڵی دڵنیا بوونی دەدا.
بەڵام كاتێك دڵنیا بوو, هەڵوێستی خۆی گۆڕی و لە چەندین كۆنگرەدا ڕاستیەكانی دەدركاند, چونكە ئەو دەقانەی بینی كەپەیوەست بوون بە بۆماوەزانیيەوە، وە بینی كەباسی قۆناغە سەرەتاییەكانی كۆرپەلە دەكات كاتێك (نطفة)یە، وە وردەكاری لەسیفەتەكاندا بینی چۆن قورئان باسی مرۆڤ دەكات كەلە كۆبونەوەی دوو نوتفەوە دروست دەبێت و مرۆڤێكی نوێ‌ دروست دەبێت، پاشان بەرنامەی بۆماوەیی لە كرۆمۆسۆمەكاندا بۆ دادەنرێت كە ئێستا دە یبینین، ئەوكرۆمۆسۆمانەی وردەكاریەكانی مرۆڤی تێدایە، ڕەنگی چاوی، ڕەنگی پێستی، رەنگی مووەكانی، هەمو وردەكاریەكانی مرۆڤ لێرەوە بڕیار دەدرێت، مرۆڤ لەو كرۆمۆسۆمانەوە ئەندازەی بۆ كێشراوە, ئەویش كاتێك لە قۆناغی (نطفة) دایە, واتە مرۆڤ لەقۆناغی (نطفة)دا ئەندازەی دەكێشرێت.
وەك خوای گەورە دەفەرموێَت:﴿قتل الإنسان ما أكفره * من أی شی‌ء خلقه * من نطفة خلقه فقدره﴾ (سورة عبس، الآیة:17-19
. واتە:(بەكوشت چێ‌ ئادەمی چەند پێ‌ نەزانە, بیرناكاتەوە بزانێ‌ لە چی دروستی كردووە, لە دڵۆپێك(نطفة) دروستی كردووە و ئەندازەی بۆكێشاوە)
كۆرپەلە لە پێش چل ڕۆژی دا– لەماوەی چل ڕۆژی یەكەمیدا- هەموو كۆئەندامەكانی بۆ دروست دەبێت، هەموو كۆئەندامەكان لە كاتەدا سەرهەڵدەدەن،وەك لەم وێنەیەدا دیارە:

 

وێنەی كۆرپەلەیەك لە تەمەنی 40 بۆ 42 ڕۆژی, پەلەكانی لە شێوەی گۆپكەدا دەركەوتون, هەروەها سەرهەڵدانی سك و دڵی دەركەوتوە.

لەو تەمەنەدا كۆ ئەندامەكانی بۆ دروست دەبن و كۆدەكرێنەوە و, كۆرپەلەكە بەسەر خۆیدا دەچەمێتەوە.
پێغەمبەر “صلی الله علیه وسلم” دەفەرموێت ” :إن أحدكم یجمع خلقه فی بطن أمه أربعین یوماً”واتە بەڕاستی دروستكردنی ئێوە لەسكی دایكدا لە (40) ڕۆژدا كۆ دەكرێتەوە و تەواو دەبێت
هەروەها دەفەرموێت: “إذا مر بالنطفة اثنتان وأربعون لیلة بعث الله إلیها ملكاً فصورها”, واتە :ئەگەر (42) شەو بەسەر(نطفة)دا ڕۆیشت, خوای گەورە مەلائیكەتێكی بۆدەنێرێت و وێنەی دەكێشێت .
ئەم دوو فەرمودەیە پیشانی پرۆفیسۆر جولی سمبسۆن درا, ئنجا دەستی كردە بەراورد كردن وسنوری جیاكەرەوەی نێوان هەردوو فەرموودەكە, لە دوای ئەوەی درێژە و وردەكاریەكانی بینی, لەیەكێك لەكۆنگرەكاندا وەستا و ڕای خۆی ئاشكرا كرد و وتی:
پرۆفیسۆر جولی سمبسون: لەم دووفەرمودەیەوە دەتوانین خشتەیەكی دیاری كراو سەبارەت بەقۆناغە سەرەكیيەكانی كۆرپەلەلە پێش (چل) ڕۆژی دا پاڵفتە بكەین.
جارێكی تر هەمان خاڵی پبَشوی دووبارە كردەوە, بەوەی كە فەرمودە پیرۆزەكان دەتوانن ببنە پێشەنگی گشت مەعریفە زانستیەكانی ئێستا.
مامۆستا زندانی: ئەو دەڵێت: ئاین دەتوانێت ڕابەرایەتی زانست بكات, بە ڕابەرایەتیەكی سەركەوتوانە. هەیە دەڵێت ئاین دژی زانستە، بەڵام ئەمەپرۆفیسۆریَكی ئەمەریكیە دەڵێت: ئاین – واتە ئیسلام – دەتوانێت سەرۆكایەتی زانست بكات سەرۆكایەتیەكی سەركەوتوانە.
بەڵێ‌ وایە, ئەگەر تۆ بچیتە كارگەیەك لەكارگەكان و كەتەلۆكی كارگەكەت پێ بێت ڕێت نیشان بدات, بێ‌ گومان بەئاسانی دەتوانیت لەكارگەكە شارەزا ببیت، چونكە تۆ كەتەلۆكی دروستكەری كارگەت پێیە، بەڵام ئەو كەسەی دێت و ڕێ‌ نیشان دەری پێ‌ نیە, بەئاسانی لە كارگەكە شارەزا نابێت.
لەبەر ئەوە ئەم وتانەی پرۆفیسۆر جولی سمسۆن دەگەیەنینە گشت زانا موسڵمانەكان

پرۆفیسۆر جۆڵی سمپسن:
It follows,I think, that not only there is no conflict between genetics and religion but, in fact, religion can guide science by adding revelation to some of the traditional scientific approaches, that there exist statements in the Quran shown centuries later to be valid, which support knowledge in the Quran having been derived from God.╜ بڕوام وایە هیچ جیاوازییەك لەنێوان مەعریفەی زانستی و وەحی دا نییە، بەڵكو وەحی پشتگیری هۆكاراكانی دەرخستنی زانستە زانراوەكان دەكات، وە قورئانی پیرۆز پێش چەندین سەدەیە پاڵشتی ئەو زانستانە دەكات، ئەمەش دەیسەلمێنێت قورئانی پیرۆز وتەی خودایە0

مامۆستا زندانی: بەڵێ‌, منیش دەڵێم: موسوڵمانان لە توانایاندا هەیە ڕابەرایەتی بزوتنەوەی زانستی بكەن و، زانست لەشوێنە ڕاستەكەی خۆ یدا دابنێنەوە، بەوەی كە بیكەنە بەڵگەی بڕوا بوون بەپەروەردگار و ڕاستێتی پێغەمبەرەكەی”صلی الله علیه وسلم”
﴿ سَنُڕیهِمْ آ‌ێاتِنَا فِی الآ‌فَاقِ ۆفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّی ێتَبَیَّنَ ڵهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَۆڵمْ ێكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَڵی كُلِّ شَیْ‌ءٍ شَهِیدٌ﴾ سورة فصلت، اڵایە:53.

بۆ بینینی وتەكانی ئەم زانایە سەیری ئەم لینكانە بكە

http://www.youtube.com/watch?v=YMLdm50k2ck&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6pULj8BYkRs

http://www.scienceislam.com/scientists_quran.php

http://www.youtube.com/watch?v=hUA_G5-2KVI

Copyright © 2020 Haiv All Right Reserved

Scroll to top